کانون شهدای گیسور

کانون  شهدای گیسور
مسجد جامع گیسور وکانون شهدای گیسور
۲۷ دی ۹۵ ، ۱۶:۰۹

شهید سجادی

شهید مصطفی سجادی




برای دریافت زندگی نامه شهید سجادی بر روی ادامه مطلب کلیک کنید

 مصطفی سجادی

آغاز: 1/ 1/ 1356 ،‌گیسور گناباد 

پرواز:  3/6/ 1376 ، جزیره مجنون




شهید سیدمصطفی سجادی ، فرزند سید رضا و دُر بی بی در تاریخ 1/1/56 در گیسور از توابع شهرستان گناباد دیده به جهان گشود ؛ او در خانواده ای کشاورز و مستضعف پرورش یافت.  او قبل از دبستان به مکتب رفت و حداقل سوره‌های کوچک قرآن را حفظ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد سپس وارد مدرسه شد و تحصیلاتش را تا پنجم ابتدایی ادامه داد. وی بخاطر وضعیت اقتصادی نامساعد و نبود مدرسه راهنمایی در روستا ترک تحصیل کرد و به کار کشاورزی و دامداری پرداخت . 

او فردی مهربان ،‌با تقوا و پرهیز گار بود ، از یازده سالگی به نماز و روزه اهمیت می‌داد ؛ و دیگران را هم به این امر مهم دعوت می‌کرد . عشق به امام و یاری رساندن به مردم روستا از خصایص بارز سید مصطفی به شمار می‌آمد .  همواره اوقات فراغتش را به نقاشی کردن و خطاطی می‌گذراند . به اسب سواری علاقه زیادی داشت و برای کمک به پدرش در کارهای کشاورزی یک عدد اسب خریده بود . 

در 18 سالگی عازم خدمت مقدس سربازی شد و دوره آموزشی خود را در تربت حیدریه گذراند ،‌و بعد از آ‌ن دوران خدمت خود را در اهواز سپری کرد سرانجام درتاریخ 3/6/76 درحین مأموریت در جزیره مجنون در اثر شلیک تیرمستقیم دشمن به شهادت می‌رسد . و پیکر مطهرش  در گلزار شهدای گیسور بخاک سپرده شد.

@salehin_channel

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی